Літні канікули в Заліссі

Коли маєш щире бажання, весь всесвіт повертається до тебе і допомагає його здійснити.

Одного спекотного літнього дня директор сказам мені, що, зазвичай, у кінці серпня вся фірма йде у відпустку. Отже, я почала придумувати, як так гарно провести ці серпневі дні - поїхати в Карпати чи печери Західної України, чи, може з велосипедом кудись поїхати? І поки я все обмірковувала, мені подзвонив Коля Алєксєєв і запропонував поїхати з ними в печери (вони - це спелеологи і інстуктори Мелітопольського центру туризму та їх учні).

Їхати на Західну Україну з Мелітополя досить довго, тому я дуже зраділа, що у нас з Рімою знайшлася компанія для поїздки.

Я не буду тут писати, як довго і як жарко було їхати до Тернополя, бо це не має значення. Головне, що я їхала в Залісся - одне з моїх улюблених місць в Україні. По дорозі від Тернополя до Залісся усі звернули увагу, на скільки природа Центральної України відрізняється від нашого степу. Зелені густі ліси, зелені поля, пагорби. По приїзду ми розмістилися на базі Чортківського спелеоклубу "Кристал".

Літні канікули в Заліссі

Як же класно знову приїхати в Залісся! Таке мальовниче, тихе і по-домашньому рідне місце.

Тут не тільки природа, а і погода дуже відрізняється від нашої. Звечора, після заходу сонця, все навкруги вкривають краплі сріблястої роси. А повітря таке прохолодне і чисте!

Вранці, як завжди, йду зустрічати сонце, поки ще всі сплять. Завдяки росі видно кожну павутинку і їх (павутинок) тут безліч.

Літні канікули в Заліссі

На перший день у нас запланована поїздка в Олексинці, в печеру Мушкарова Яма. Дуже хотіла побачити моїх друзів Мушкарітів - Ігоря Стефанишина та Андрія Грачова, але зустрілися тільки з Ігорем, який провів для наших юних туристів екскурсію печерою. Я, нажаль, в печеру не потрапила, бо Ріма побоялася спускатися у вхідний колодязь. Але вона зробила класне фото для мене - поряд із входом до печери.

Поруч з Мушкаровою, можна сказати, через дорогу, знаходиться ще одна печера - Олексинська. Для мене вона унікальна тим, що дуже схожа на Млинки, але затоплена водою. Но фото видно воронку, в якій знаходиться печера.

На наступні два дні у нас заплановані Млинки. Стежка до печери неймовірно мальовнича. На підходах до печери гіпсова порода виходить на поверхню. Цю скелю я називаю Ведмідь. Ми з Рімою кожного разу, коли проходимо повз, здороваємося і прощаємося з ним.

Літні канікули в Заліссі

А це маленький осінній куточок у такому зеленому лісі з першого фото.

З Млинками мені теж не дуже пощастило, бо Ріма знову злякалася першої ж ями. Тому ми з нею ходили тільки по вхідній залі і до Білого Спелеолога з'їсти шоколадку. Одного дня на екскурсію приїхала сім'я з п'ятирічним Ілюшою і ми попросилися піти з ними. У Ілюші саме був день народження і вони взяли із собою торт. Ми поїли торт біля Спелеолога і пішли далі в печеру. Ріма так завзято пішла за новим другом, сказала, що сама буде перелазити через камні, я навіть старалася не дихати, щоб не здмухнути її бажання :), але ми знову підійшли до тої самої ями і вона сказала, що далі не пійде :) Вот так ми знову навіть до Столового Камня не дійшли. Але нічого, почекаю, коли вона підросте.

І, оскільки, надовго в печеру ми знову не пішли, ми залізли наверх помилуватися краєвидами.

А милуватися тут є чим!

З печерою Угринь мені пощастило більше :), бо Катя і Поліна вирішили в неї не йти і я залишила Ріму з ними.

Дві години лазання, повзання, протискування. З мого комбєза нарешті стерлася глина, яку я не змила після печер Думки (ми їздили на масив Думка, Івано-Франківська область у квітні-травні) і він (комбєз) замастився угринською глиною.

А це фото з пагорба, що поруч з п.Угринь.

Літні канікули в Заліссі

Трохи фото із серії "Покинуте Залісся"

Шматок літнього навісу на базі "Кристалу".

В останній день нашого виїзду у нас був пішохідний похід на річку Серет. Я до ранку сумнівалася, чи йти нам з Рімою, чи залишитися на базі. Але Ріма твердо сказала, що ми йдемо (я дуже рада, що вона в мене така допитлива). Ще й свій рюкзачок взяла. Звичайно, для її трьох років 10км за день - це дуже багато, але їй що? Вона ж більшу частину дороги їхала у мене або Андрія на плечах :).

І маю сказати, що Рімуся молодець, що вирішила пійти (поїхати :) ) в похід, бо ми побачили стільки всього гарного!

По дорозі на Серет Іван Фіял показав нам дуже гарний аргилітовий каньйон.

Літні канікули в Заліссі

А вже потім, через село Угринь, ми вийшли до річки.

І навіть помили в ній ноги :)

Природа просто неймовірна! Хотіли ще піднятися на пагорби, але було дуже спекотно, коли ми поверталися назад. Тому краєвиди з висоти пагорбів на Серет залишаються для наступного разу.

Літні канікули в Заліссі

Не знаю, правда, чи ні, але ще з дитинства я чула, що лелеки живуть тільки у хороших місцях. Так от, у Заліссі та Угрині їх дуже багато!

Це і справді таке місце, де відпочиваєш  і душою і тілом. Там час ніби зупиняється і здається, що більше нічого іншого у світі не існує.

А ще у мене є дуже особливі для мене місця. Дуже особливі - це такі, де буває настільки тихо, що чути змахи крил птахів, що пролітають над тобою. В Залісся я приїжджала вже багато разів, але вперше я почула тут змахи крил - на базі "Кристалу" і на березі Серету. Тепер у моєму особистому списку дуже особливих місць є Залісся та р.Серет біля Угриня.